𝓘𝓬𝓮 𝓐𝓶𝓮𝓻𝓲𝓬𝓪𝓷𝓸

بگذار برایت آن کسی باشم، که فریاد میزند؛ "هیچکس نیست!"
من و استادم(ustam ve ben) 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂 Sunday, 6 Shahrivar 1401، 09:34 PM

من و استادم(ustam ve ben)

فیلبانی که واقعا فیلبان نیست! عاشقی که واقعا عاشق نیست. شاگرد کینه‌ای که به راحتی بازیچه دست آدمای سیاست مدار میشه. دختری که بخاطر کینه از پدرش هرکاری می‌کنه. مردم خرافاتی که هرکاری می‌کنن تا از جن  و... دور بمونن. ملتی که به خرافات بیشتر از علم اهمیت میدن. یه داستان پر از دروغ‌هایی که آدما برای حفظ جون و موقعیتشون میگن... کتابی که اصلا قابل پیشبینی نیست.

این اولین معرفی که دارم می‌نویسم پس خب قطعا قرار نیست زیاد جالب باشه ولی خوشحال میشم بخونیدش و بهم فیدبک بدید!

لینک خرید کتاب از دیجی کالا

بیوگرافی کتاب:

این کتاب توی سال 2013 به چاپ رسیده، ولی خط داستانی از سال 1574 شروع میشه، بخاطر همین یکم لحن داستان رسمی و ادبیه ممکنه یکم اولاش نتونید باهاش ارتباط برقرار کنید.(حداقل من دیر با این جور کتابا که لحن خیلی ادبی دارن ارتباط برقرار می‌کنم). حجم کتاب 500 صفحست که خب یکم زیاده ولی جز اون سری کتاب‌هایی نیست که توضیحات و تشریفات و تشبیهات بیخودی و زیادی داشته باشه. زیاد راجب مترجم کتاب (صابر حسینی) اطلاعی ندارم ولی بنظر من ترجمه این کتاب خوب بود (نسخه ای که من خوندم مال نشر نیماژ که عکسشو گذاشتم). 


من و کتاب:

من و استادم یکی از بهترین رمان هایی که یکی می‌تونه بخونه! واقعا خط داستانی جالبی داره، منتها بخاطر اینکه جز ادبیات ترکیه به حساب میاد توی ایران زیاد شناخته شده نیست. شاید اگه یکی دوسال پیش کتابو بهم می‌دادن حتی نگاهشم  نمی‌کردم. دروغ‌هایی که آدم‌ها بهم میگن برای حفظ کردن موقعیتشون سو استفاده کردن از احساسات دیگران و.... یکی از جالب ترین چیزها راجبش اینکه کتاب راجب واقعیت نوشته شده و نویسنده قصد داشته زندگی استاد سینان رو نشون بده ولی نه از دید خودش! از دید یه فیلبان هندی، ولی اون فیلبان واقعا فیلبانِ؟ اصلا می‌خواسته فیلبان بشه؟ من معمولا آخر داستان‌هارو حدس می‌زنم ولی این یکی برای حدس زده شدن زیادی غیرقابل پیشبینی بود. بنظرم هر کتاب، یه دید جدید از زندگی بهت میده! چه بخوای چه نخوای بعد از خوندن هر کتاب تو دیگه اون آدم قبلی نیستی. این کتاب جز اوناست که بعدش تاثیر خیلی زیادی میزاره.

حرفای استاد سینان، حرفای لیلی مجنون، آدمای خرافی که هرکاری می‌کنن، چهارتا شاگرد که سه تاشون با دروغ‌های بزرگشون وارد استانبول شدن و روی دروغ‌هاشون کاخ آرزوهاشونو ساختن. همشون کاری می‌کنن که بعد از خوندن کتاب دیدت نسبت به زندگی عوض بشه


بیوگرافی نویسنده:

وی در استراسبورگ فرانسه از والدینی ترک و بریتانیایی به دنیا آمد و پس از جدایی والدین به همراه مادرش به ترکیه بازگشت. او از دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا لیسانس روابط بین‌الملل و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکتری علوم سیاسی گرفت. او در هنگام تحصیل در دوره فوق‌لیسانس، اولین کتاب داستانش را در سال ۱۹۹۴ و در سال ۱۹۹۷ هم رمان دومش را منتشر کرد. پس از اتمام دوره دکترا به استانبول آمد و آینه‌های شهر را نوشت. شافاک در سال‌های ۲۰۰۴–۲۰۰۳ با درجهٔ استادیاری در دانشگاه میشیگان و بعد در بخش مطالعات خاور نزدیک دانشگاه آریزونا مشغول به کار شد و از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نیز ستون‌نویس روزنامهٔ زمان بود. «شافاک» در سال ۱۹۹۸ با رمان «پنهان» برنده جایزه «رومی»، که به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه تعلق می‌گیرد، شد. او نشان شوالیه را که از مدال‌های فرهنگی کشور فرانسه است دریافت کرده و بارها به فهرست نهایی و اولیه جوایز جهانی از جمله جایزه ادبیات داستانی زنان «اورنج» (بیلیز)، جایزه دستاوردهای زنان آسیایی، جایزه مهم «ایمپک دوبلین»، ادبیات داستانی مستقل بریتانیا، جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاری و … راه پیدا کرده‌است. او ۱۰ رمان به انگلیسی و فرانسوی و ترکی منتشر کرده‌است که برخی از آنها هم به فارسی ترجمه شده‌است، از جمله: آینه‌های شهر، شپش پالاس، ملت عشق، شرافت، مرید معمار و حرامزاده استانبول.


قسمت‌هایی از کتاب:

خدا با ماست

ترس وجود داشته باشد

نه بهشت می‌خواهد نه جهنم


اگه بخوام به کتاب امتیاز بدم بهش چهار امتیاز میدم، اون یه امتیازم بخاطر این کم کردم که کتاب لحنش خیلی ادبی بود و من دیر ارتباط برقرار کردم باهاش

..... TATA ..... TATA ..... TATA Dragon ‌ ‌ ..... TATA Dragon ‌ ‌ Dragon ‌ ‌ Dragon ‌ ‌ ..... TATA Dragon ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ..... TATA ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ..... TATA ..... TATA ..... TATA ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ..... TATA ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ..... TATA ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ..... TATA ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 Dragon ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
Last Comments :
Tags :
۳۷ عدد دیدگاه تا کنون ثبت شده است
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 21:36
    ..... TATA
    من اصلا با کتابای ادبی نمیتونم کنار بیام
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 21:37
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    منم خیلی سخت کنار میام
    اگه خط داستانیش برام خیلی جالب نباشه کلا ولش میکنم
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 21:37
    ..... TATA

    من کلا ادبی باشه ولش میکنم D=
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 21:40
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    منم بیشتر وقتا ول میکنم
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 21:40
    ..... TATA
    ادبی باشه اصلا نمیتونم ارتباط بگیرم
    ولی خودمونی باشه خیلی خوبه
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 21:43
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    نه من ادمیم که از داستان خوشم بیاد بیخیال لحنش میشم میشینم میخونمش
    چطوری تاتا؟
    اوضاع بر وفق مراد هست؟
  • Dragon ‌ ‌
    6 Shahrivar 01، 21:43
    Dragon ‌ ‌
    یاااا یه زمانی مامانم سر این قضیه‌ی ادبی بودن یا نبودن کتاباهام حساس شده بود
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 21:44
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    چرا؟
    در اصل خب همه کتابا ادبین، اینجا منظورم از لحن ادبی از این لحن رسمی خشکا بود
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 21:48
    ..... TATA
    من برعکسم
    بدنیستمم تو خوبی اوما؟
    بدک نیست ولی خیلیی بد هم نیست
    تو چی ؟ همه چی خوبه؟
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 21:51
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    کتاب مورد علاقت چیه؟
    منم خوبم
    میتونم کمک کنم بهتر بشه؟
    الان اره همه چیز خوبه
  • Dragon ‌ ‌
    6 Shahrivar 01، 21:52
    Dragon ‌ ‌
    حقیقتا نمیدونم :|
    یااا متوجه شده بودم
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 21:54
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    کتابای ادبی خوندنشون انرژی بیشتری میبره:"
    خوبه@-@
    نظرت راجب معرفیم؟ خوب بود؟
  • Dragon ‌ ‌
    6 Shahrivar 01، 22:11
    Dragon ‌ ‌
    ولی میتونن کمکت کنن که متن‌های بهتری بنویسی :"
    باسیلیسک تو هیج‌جایی ژانرش رو نگفتی!
    نگفتی عاشقانه هم هست یا ژانر وحشت هم داره یا نه - یاا البته بهش نمیخوره داشته باشه ولی از اینجا قضاوتش نمی‌کنم-
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:12
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    هن؟
    وای:|
    خوب شد گفتی:|
    یادم رفته بود
  • Dragon ‌ ‌
    6 Shahrivar 01، 22:20
    Dragon ‌ ‌
    یااا میتونه کمکت کنه که فعل‌های انشاهات فعل‌های رسمی و ادبی باشن
    باسیلیسک چند بار متنو دنبالش گشتم XD
    راستی پایانش بازه؟
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:22
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    اها!
    هرچی گشتم ژانرشو پیدا نکردمXD بنظرم ترکییبی از خیلی ژانرا بود
    نه تقریبا
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 22:23
    ..... TATA
    راجب ی دختر و پسره که میرن توی ی کتاب داستان ... باحاله
    نمیدونم چرا نظرم خصوصی اومد
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:32
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    چه باحال@-@
    پیش میاد
  • Dragon ‌ ‌
    6 Shahrivar 01، 22:24
    Dragon ‌ ‌
    تو خودت خوندیششششش
    بگو عاشقانه هم بوده؟ عشق و عاشقی داشته؟
    یا اینکه داستان ارومی بوده یا صحنه‌هایی داشته که ادرنالیت رو بالا ببره؟
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:33
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    خوندمس ولی خیلی ژانرها بود
    مثلا توش عشق و عاشقی بود ولی روند داستان عاشقانه نبود! جنایی بود ولی روندش جنایی نبود! سخته بخوام براش ژانر انتخاب کنم
    خیلی اروم نبود ولی از این صحنه ها داشت
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 22:27
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    500 صفحه 52 تومن؟ چه خوبهه
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:34
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    اوهوم@-@
    قیمتش خیلی خوبه
    نشرش اونقدرا نشر معروفی نیست، خود کتابم همین طور
    بخاطر همین قیمتش منصفانست
    دوست داشتی بخرش خیلی خوبه
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 22:37
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    حالا فعلا که نمیتونم ولی تو لیستم می نویسمش*-*
    من از این نشر انجمن شاعران مرده رو داشتم@-@ حدودا یه هفته بعد اینکه من این کتابو خریدم جلدش عوض شد:| جدیده خوشگل ترهTT بی ربط بود ولی خب.
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:38
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    باشه@-@
    ا@-@خیلی زور داره این لامصب
    انجمن شاعران مرده قشنگ بود؟
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 22:39
    ..... TATA
    اره خیلییییی خفن بود ۵ سری فعلا داره @-@
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 22:44
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    پنج سری
    کتابای سری دار خوشم میاد
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 22:58
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    کتاب من. نسخه جدید. TT
    هم تو فیلمش (من ندیدم البته، شنیدم) هم تو کتابش اولاش اصن جذاب نیست یعنی نه که مزخرف باشه ولی خب خیلیم چیز نیست"-" ولی آخراش..>>>
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:01
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    هعی اشکال نداره ولی من مال تورو بیشتر دوست دارم
    اره بعضی از کتابا اولش خیلی جالب نیست
    فیلمش ب خوبی کتابش هست؟
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:03
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    نمیدونم من ندیدم
    ولی پشت کتابش نوشته بود که این از روی فیلم نامه نوشته شده برای همین فکر نکنم فرقی داشته باشه
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:06
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    اها
    ولی غصه نخور بنظر من مال تو قشنگ تر بود@-@
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:07
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    پسر آفتاب، رویای دویدن، معمولی مثل بقیه، ماهی روی درخت، شاید عروس دریایی، بیهوشی، اکو، تابستان دیوانه
    اینا رو از پرتقال پیشنهاد میدم*-*
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:09
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    هیچکدومشونو نخوندم:"| سعی میکنم بخونمشون@-@
    نشر مورد علاقه من میلکانه@-@ خیلی نشر خفنیه هم مترجماش خیلی خفنن هم کیفیت چاپ و ایناش عالی ولی خب یکم گرون میده 
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:08
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    عه"-" بیا مال تو*-*
    ولی من 40 و خورده ای دادم براش خیلی غصه نمیخورم چون این یکی گرون تره:")
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:09
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    باشه@-@
    در کل من قدیمیشو بیشتر دوست داشتم
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:12
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    من چند سال فقط دنبال کتابای پرتقال بودمxD از وقتی گرون شد دیگه رفتم دنبال بقیه انتشارا.
    رفتم دیدم سایت‌شونو. تو همین قیمتا منم نشر نون رو دوست دارم. کتاباش خیلی خفنن@-@
    وای بلو انقد دلم میخواد بادبادک بازو بخونم:( راجب بچه ایه که بهش تجاوز شده. ولی مشکلم اینه که اگه مامانم بپرسه راجب چیه بدبختم:|
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:19
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    منم چند سال یه بار نشر موردعلاقم عوض میشه😂
    ندیدم کتاباشو
    ا یادداشتش کنم بخونمش حتما
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 23:18
    ..... TATA

    منممم
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:19
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    چه ژانر هایی دوست داری؟
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 23:22
    ..... TATA
    ماجراجویی؟نمیدونم
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:23
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    جالبه@-@
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 23:26
    ..... TATA
    ژالبه@-@
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:27
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    اوهوم@-@
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:28
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    بخون برای منم تعریف کن:(((
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:32
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    پول گیرم اومد چشم@-@
    بهتری ایسا؟ ساعت خوابت بهتر شده؟
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:32
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    کتابایی مث خورشید هنوز یک ستاره است، راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، خواهر من قاتل زنجیره ای، آخرین چیزی که به من گفت، همه چیز همه چیز مال نونن
    البته من هیچکدومشو نخوندم ولی معروفن ایناxD
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:34
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    خورشید هم یک ستاره است رو خوندم من•~• یه تیکه هاییشم تو وبلاگ هست بگردی!
    بقیشونو نخوندم
    الاسکا هم تو رمان های میلکان خیلی معروفه
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:36
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    اره اره*-*
    تقریبا، هنوز کار داره ولی تا آخر شهریور حل میشهD:
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:38
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    @-@
    خوبه*-*فایتینگ
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:36
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    عه ندیدم"-" شایدم دیدم یادم نیست. ولی خوب بود؟
    عه اون میلکانه؟ اتفاقا میخوام بخرمش
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:38
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    خیلی خوب بود
    اره میلکان هم چاپش کرده خواستی بخری مال میلکانو بخر
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 23:40
    ..... TATA
    ااااموم@-@
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:41
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    تاتا
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:41
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    باوشه
    شور زندگی هم باحال به نظر میاد*-* زندگی نامه ون گوگ
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:43
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    ایگو
    چقدر کتاب هست که نخوندم
    فکر اینکه ممکنه نرسم همه کتابای لیستمو بخونم و بمیرم دیوانم میکنه
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 23:43
    ..... TATA
    جانم
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:49
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    جانت سلامت
    همینشکلی صدات زدم
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:48
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    منمD::
    و هیم به لیستم اضافه میشههههTT
    و منی که به لیست توام اضافه میکنم*
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:50
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    هعی:) خیلی دارک و ترسناکه برام
    منم هی دارم به لیستم اصافه میکنم، تازه یه وقتایی همینشکلی برام کتاب میارن میدن بخونم مثل منو  استادم یا کیمیاگر و... که اصلا تو لیستم نبوده بعد بخاطر اونا باز شونصد تا کتاب دیگه اضافه میشه به لیستم
    *بله بله
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    6 Shahrivar 01، 23:51
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    وای دقیقا. فقط با این تفاوت که من میرم کتاب فروشی یه عالمه کتاب جدیدو میپسندم و به لیستم اضافه میکنم در حالی که قبلیا دارن پوزخند میزنن
    *از خداتم باشه-^-
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:54
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    من میرم کتاب فروشی یه کتاب دیگه بخرم چهارتا کتاب دیگه رو میزنم زیر بغلم میام بیرون😂💔
    *هست
  • ..... TATA
    6 Shahrivar 01، 23:57
    ..... TATA

    ترسناک صدا زدی حقیقتشش
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    6 Shahrivar 01، 23:58
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    😂😂😂😂
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    7 Shahrivar 01، 09:30
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    من اصن یادم میره برای چی رفته بودم داخل^-^xD
    ولی یه روز بیا با هم بریم باغ کتاب یا ایران مال:((
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    7 Shahrivar 01، 20:07
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    منم:)
    ایران مال... بیا یه روز بریم@-@
  • Dragon ‌ ‌
    7 Shahrivar 01، 13:24
    Dragon ‌ ‌
    یاا اینجا رو ...میبینم فقط من نیستم که یه لیست بلند بالا از کتاب‌هایی که میخوام بخرم دارم
    @ایسا
    تو میری کتاب‌فروشی به لیستت اضافه میشه، من دو دقیقه صفحه‌ی گوشی رو باز می‌کنم یه ده‌تایی اضافه میشههههه
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    7 Shahrivar 01، 20:09
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    نه تنها نیستی



    من بجز این دوتایی که شماها هستین، میرم کتاب فروشی یه چیز دیگه میخرم، لیستمم هی بهش اضافه میشه😂💔 بقیه هم بهم یه سری کتاب دیگه میدن
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    7 Shahrivar 01، 18:57
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    دیدی چان برگشتتتتTT با اینکه استی نیستم ذوق کردمTTT
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    7 Shahrivar 01، 20:09
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    اره@-@ استرالیاست@-@ انقدر خوشحالم براش
    برا همشون خیلی خوشحالم@-@ میدونی واقعا استراحت لیاقتشون بود
    +یه لحظه فکر کردم چانیول از سربازی رو میگی فر خوردم
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    7 Shahrivar 01، 23:00
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    اره فهمیدم*-* من اون تیکه از لایوشو دیدم که داشت رو خواهرش کرم میریخت😂 به خدا من حاضرم این هر روز اذیتم بکنه ولی فقط برادرم باشه🗿
    + اره خودم احتمال دادم ممکنه همچین فکری بکنی"-"xD
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    7 Shahrivar 01، 23:15
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    @-@ وای چفدر تو لایوش خوشحال بود:) چقدر خوشحالم براش که انقدر خوشحاله
    منم@-@
    +یه لحظه پنیک کردم
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    7 Shahrivar 01، 23:28
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    ارهTT چقد با سگش کیف میکرد:"))))
    + فکر میکنی اگه همچین خبری اومده بود من زنده بودم؟...

  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    7 Shahrivar 01، 23:40
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    +اوهوم:) سگم نشدم...
    +هعییی به ذوق برگشتنش زندم



    باشه@-@
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    8 Shahrivar 01، 12:16
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
    سگم نشدیمD::
    + منم:((((
  • 𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    8 Shahrivar 01، 17:54
    𝒃𝒂𝒓𝒊𝒔𝒕𝒂
    هعییی:" حتی بطری ابم نشدیم:"
    +:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Made By Farhan TempNO.7